Cookie policy

de Zorgboog gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgboog.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u de Zorgboog toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
phone icon

Personen­alarmering

Jouw eigen huis is de meest vertrouwde plek die er is. Daar wil je je veilig voelen. En dat er hulp binnen handbereik is als het nodig is. Personenalarmering van de Zorgboog is er dag en nacht. Met één druk op de knop maak je contact en kun je ondersteuning inroepen. Bijvoorbeeld als je gevallen bent of je plotseling onwel voelt. Een veilig en vertrouwd gevoel, voor jou én voor je dierbaren.

Alarmeringen komen binnen bij een bemande alarmcentrale van Altide (Zorgcentrale Noord). Je staat in contact met een van deze zorghulpverleners als je een oproep doet. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hoe werkt personenalarmering?

Er wordt bij jou thuis een alarmkastje geïnstalleerd. Met dit kastje kun je in geval van nood 24 uur per dag de alarmcentrale bellen. Het kastje is een intercom en werkt als een telefoon waarmee je vanuit de hele woning kunt praten. Bij het apparaat wordt standaard een zender geleverd die je om jouw hals of pols draagt. Voor het maken van een alarmoproep druk je op de rode knop van de zender of op het alarmkastje. Je krijgt dan direct contact met de alarmcentrale. Zij zorgen dat je zo snel mogelijk de hulp krijgt die je nodig hebt, of dat nu jouw eigen mantelzorger is, een medewerker van de Zorgboog of direct een huisarts/ambulance.

Veilige toegang tot je woning

Als je kiest voor personenalarmering, dan moeten de zorgmedewerkers snel toegang kunnen hebben tot jouw woning. Je moet deze toegang zelf regelen. Om veiligheidsredenen kiest de Zorgboog ervoor geen toegangssleutel(s) van de woning in beheer te nemen. Een veilige oplossing waar wij goede ervaringen mee hebben, zijn de digitale sloten van Telelock. Hierdoor kan de Zorgboog altijd bij je naar binnen. Jij kunt zelf altijd zien wie binnen geweest is en je houdt zelf een fysieke sleutel zoals je gewend bent. Kijk op de pagina Veilige woningtoegang voor meer informatie. Het staat jo ook vrij te werken met een andere oplossing voor toegang tot de woning, zoals bijvoorbeeld een  (gecertficeerde) sleutelkluis.

Informatie en contact

De Zorgboog werkt op het gebied van personenalarmering samen met betrouwbare leveranciers Altide en Telelock.

Ga naar Persoonsalarmering Zorgboog | Zorgcentrale Noord (zcn.nl) of naar www.telelock.com voor informatie over bijvoorbeeld de kosten van personenalarmering of om je direct aan te melden. Tijdens kantooruren kun je ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Altide via 088 980 09 53 of van Telelock via 085 - 40 17 932. Zij helpen je graag verder.

Maka jij al gebruik van personenalarmering van de Zorgboog en heb je hier vragen over? Neem dan contact op met de medewerkers van het Cliëntcontactcenter van de Zorgboog, via 0900 - 899 86 36 of info@zorgboog.nl.

Ledenvoordeel

Leden van Zorgboogextra kunnen rekenen op speciale ledenkorting. Je vindt deze informatie op de website van Zorgboogextra.

Zelfstandig en comfortabel leven

Wij begrijpen dat je zo lang mogelijk zelfstandig en comfortabel in je eigen appartement of woning wilt blijven wonen. Als dat minder makkelijk gaat, betekent het niet direct dat jij je woning moet verlaten. De Zorgboog biedt verschillende mogelijkheden voor zorg en ondersteuning thuis. Want met wat ondersteuning, handige hulpmiddelen of enkele gemaksdiensten kun je vaak prima thuis blijven wonen. En als het ineens wat minder gaat staan onze verpleegkundigen of behandelaren voor je klaar.

Ons werkgebied bestaat uit de gemeenten Helmond, Gemert-Bakel, Laarbeek, Someren, Asten en Deurne.