Veelgestelde vragen wonen

Overige vragen

Ben ik verplicht een automatisch incasso af te geven?
Ja, betalingen van de huur en servicekosten lopen via een automatisch incasso.

Wanneer wordt de huur geïnd?
De huur wordt in het begin van de maand geïnd.

Wanneer vinden huurverhoging plaats?
Bericht van de huurverhoging krijgt u voor 1 mei per post en gaan jaarlijks in op 1 juli

Kan ik bezwaar maken tegen de huurverhoging?
Ja, u kunt tot zes weken na de huurverhoging bezwaar maken.

Wanneer komt de afrekening energie en servicekosten?
De afrekening energie en servicekosten krijgt u voor 1 juli per post.

Ben ik verplicht om personenalarmering af te nemen?
Personenalarmering is een service die gerelateerd is aan het type woning, en is daarmee verplicht.

Ik wil een reparatie melden. Hoe doe ik dat?
U neemt contact op met de locatiecoördinator; deze kan u vertellen of de reparatie voor uzelf is of voor de Zorgboog.

Wat moet ik doen als ik iets aan mijn woning wil veranderen?
Voor een woningaanpassing dient u schriftelijk toestemming te vragen middels het formulier woningaanpassing.

Ik heb overlast. Wat kan ik doen?
U kunt de veroorzaker daarop aanspreken. Mocht dit niets oplossen, dan kunt u contact opnemen met de locatiecoördinator.

Is er een huurderscommissie?
Niet op elke locatie is een huurderscommissie, informeer daarna bij de locatiecoördinator

Hoe kan ik de Zorgboog bereiken?
U kunt ons telefonisch bereiken op telefoonnummer 0900 - 899 8636 of via de mail info@zorgboog.nl

Waar kan ik een klacht indienen?
Heeft u een klacht, laat het ons weten! U kunt een klacht indienen op telefoonnummer 0492 - 348116 of via de mail klachtenlijn@zorgboog.nl