Veelgestelde vragen wonen

Ik zoek een woning

Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?
Bent u 50+ en heeft u nu zorg nodig of in de toekomst, dan kunt u in aanmerking komen voor een woning bij de Zorgboog. Gebruik hiervoor het inschrijfformulier.

Is er een wachtlijst?
Ja, er is een wachtlijst. Voor actuele informatie kunt u contact opnemen met het Cliëntcontactcentrum, telefoon 0900 - 899 86 36. 

Wanneer kom ik voor urgentie in aanmerking?
Ons transferbureau bepaalt of u in aanmerking komt voor urgentie.

Ik wil verhuizen naar een andere woning van de Zorgboog. Hoe pak ik dat aan?
U dient deze vraag in bij de locatiecoördinator; hij/zij kijkt wat de mogelijkheden zijn.

Ik wil mijn inschrijving wijzigen. Hoe doe ik dat?
Ja, dat kan. U neemt daarvoor contact op met ons transferbureau.

Moet ik een borg betalen?
Nee, u hoeft geen borg te betalen.

Hoe lang duurt het voordat ik een woning aangeboden krijg?
Dat verschilt per locatie en varieërt tussen praktisch direct, enkele weken of maanden.

Bij wie kan ik een bezichtiging aanvragen?
Bij de locatiecoördinator.

Zijn de woningen rolstoeltoegankelijk?
Ja, onze woningen en gebouwen zijn rolstoeltoegankelijk

Kan ik mijn scootmobiel dicht bij de woning stallen?
De scootmobiel dient u in uw woning te plaatsen of op de aangewezen plekken in het gebouw.