Cookie policy

de Zorgboog gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgboog.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u de Zorgboog toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
phone icon

Waardering ­medewerkers en vrijwilligers

Waardering medewerkers

Een van de ambities van de Zorgboog is ‘werkgelukkige medewerkers’. Om hier inzicht in te krijgen wordt eenmaal per twee jaar een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De uitkomsten van het onderzoek worden meegenomen in de kritische prestatie-indicatoren voor HRM en dienen tevens als indicator voor de ambitie ‘werkgelukkige medewerkers’.

Update 2021: De resultaten van de medewerkerstevredenheidsonderzoeken vind u hier:

  • 2022: Onderzoek naar werkgeluk van medewerkers. De uitkomsten van de onderzoek worden momenteel geanalyseerd en komen zodra bekend beschikbaar.
  • 2021: Geen medewerkerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd i.v.m. corona.
  • 2019: Medewerker tevredenheid 2019 - de Zorgboog

Waardering vrijwilligers

Vrijwilligerstevredenheidsonderzoeken geven de Zorgboog inzicht in hoe vrijwilligers in hun werk staan en hoe zij denken over de Zorgboog. Met de uitkomsten kunnen gerichte verbetermaatregelen worden genomen om de tevredenheid van vrijwilligers te vergroten.

Update 2021: In 2021 is er wederom een vrijwilligerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Maar liefst 47,2% van alle vrijwilligers van de Zorgboog heeft hieraan deelgenomen. De uitkomsten vindt u hieronder. De grote cirkel betreft de score van 2021, de kleine cirkel rechtsboven de score van 2018 en de kleine cirkel rechtsonder de score t.o.v. de benchmark vrijwilligerszorg. De vrijwilligerscoördinatoren en hoofden hebben de rapportage van hun eigen afdeling ontvangen en gaan de komende periode in gesprek met vrijwilligers om de successen te vieren en de kansen en ontwikkelpunten te bespreken.

Ook Zorgboogbreed zien wij mooie kansen om het vrijwilligerswerk nog aantrekkelijker te maken en nog beter te positioneren. Hoe we dit aan gaan pakken wordt de komende periode verder verkend.