Cookie policy

de Zorgboog gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgboog.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u de Zorgboog toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
phone icon

Waardering ­cliënten en mantelzorgers

De Zorgboog heeft veel aandacht voor de ervaringen van cliënten en hun naasten. Deze ervaringen geven een beeld van de kwaliteit van de zorg, behandeling en welzijn die wij bieden.

In gesprekken tussen medewerkers en cliënten is cliënttevredenheid een belangrijk onderwerp. Daarnaast doen we regelmatig onderzoek naar cliënttevredenheid. Hiervoor gebruiken we verschillende instrumenten. De resultaten worden op verschillende niveaus beschikbaar gesteld en besproken met diversen stakeholders. Waar nodig worden resultaten omgezet in verbetermaatregelen om verbeteringen door te voeren. Acties worden vastgelegd en opgenomen in ons kwaliteitssysteem.

Instrumenten om cliëntervaringen op te halen


Woonverpleging
Voor cliënten woonverpleging maken we gebruik van de website van Zorgkaart Nederland. Deze website bevat waarderingen over de zorg- en dienstverlening voor de hele organisatie. Op Zorgkaart Nederland is het mogelijk om de waarderingen te lezen en het rapportcijfer te bekijken op locatieniveau.

Update: In 2022 zijn 38 nieuwe aarderingen ingevuld op Zorgkaart Nederland. Het gemiddelde rapportcijfer dat aan de Zorgboog is toegekend was een 9,3.

Wijkzorg en wijkverpleging
Voor cliënten wijkzorg en wijkverpleging maken we gebruik van de landelijke afgestemde PREM vragenlijst.

Update: In 2022 hebben 425 cliënten deelgenomen aan de PREM vragenlijst. De gemiddelde waardering was een 9,0 en 89,8% gaf aan dat zij de Zorgboog zouden aanbevelen aan mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklacht (cijfer van een 8,0 of hoger). Actuele scores op alle vragen van de PREM vragenlijst vindt u in ons PREM dashboard.

Behandeling & expertise
Voor behandeling en expertise verzamelen we cliëntervaringen met een zelf samengestelde vragenlijst in Enalyzer.

Update: In 2022 hebben 360 cliënten de vragenlijst ingevuld. De gemiddelde waardering was een 8,3 en 42% gaf aan dat zij de Zorgboog zouden aanbevelen aan vrienden en familie (cijfer van een 8,0 of hoger).

Kraamzorg
Voor Kraamzorg wordt gebruik gemaakt van een vragenlijst in Kraamkompas.

Update: Iet gemiddelde rapportcijfer dat in 2022 aan de Zorgboog is toegekend is een 9,0 op basis van 859 ingevulde vragenlijsten.