Cookie policy

de Zorgboog gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgboog.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u de Zorgboog toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen

Personen­alarmering

Uw eigen huis is de meest vertrouwde plek die er is. Daarom wilt u ook dat u zich veilig voelt. En dat er hulp binnen handbereik is als het nodig is. Personenalarmering van de Zorgboog is er dag en nacht. Met één druk op de knop maakt u contact en kunt u ondersteuning inroepen. Bijvoorbeeld als u gevallen bent of u zich plotseling onwel voelt. Een veilig en vertrouwd gevoel, voor u én voor uw dierbaren.

Alarmeringen komen binnen bij een bemande alarmcentrale van Centrale 24. U staat in contact met een van deze zorghulpverleners als u een oproep doet. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Hoe werkt personenalarmering?

Er wordt bij u thuis een alarmkastje geïnstalleerd. Met dit kastje kunt u in geval van nood 24 uur per dag de alarmcentrale bellen. Het kastje is een intercom en werkt als een telefoon waarmee u vanuit uw hele woning kunt praten. Bij het apparaat wordt standaard een zender geleverd die u om uw hals of pols draagt. Voor het maken van een alarmoproep drukt u op de rode knop van de zender of op het alarmkastje. U krijgt dan direct contact met de alarmcentrale. Zij zorgen dat u zo snel mogelijk de hulp krijgt die u nodig heeft, of dat nu uw mantelzorger is, een medewerker van de Zorgboog of direct een huisarts/ambulance.

Veilige toegang tot uw woning

Als u kiest voor personenalarmering, dan moeten de zorgmedewerkers snel toegang kunnen hebben tot uw woning. U moet deze toegang zelf regelen. Om veiligheidsredenen kiest de Zorgboog ervoor geen toegangssleutel(s) van uw woning in beheer te nemen. Een veilige oplossing waar wij goede ervaringen mee hebben, zijn de digitale sloten van Telelock. Hierdoor kan de Zorgboog altijd bij u naar binnen, ziet u wie binnen geweest is en behoudt u zelf een fysieke sleutel zoals u gewend bent. Kijk op de pagina Veilige woningtoegang voor meer informatie. Het staat u ook vrij te werken met een andere oplossing voor toegang tot uw woning, zoals bijvoorbeeld een sleutelkluis.

Informatie en contact

De Zorgboog werkt op het gebied van personenalarmering samen met betrouwbare leveranciers Jinca en Telelock.

Voor informatie over bijvoorbeeld de kosten van personenalarmering kunt u een kijkje nemen op www.jinca.nl/zorgboog of op www.telelock.com. Tijdens kantooruren kunt u ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Jinca via 088 - 55 20 280 of van Telelock via 085 - 40 17 932. Zij helpen u graag verder.

Indien u vragen heeft en al personenalarmering afneemt van de Zorgboog, kunt u contact opnemen met de medewerkers van het Cliëntcontactcenter van de Zorgboog, via 0900 - 899 86 36 of info@zorgboog.nl.

Ledenvoordeel

Leden van Zorgboogextra kunnen rekenen op speciale ledenkorting. U vindt deze informatie op de website van Zorgboogextra.

Zelfstandig en comfortabel leven

Wij begrijpen dat u zo lang mogelijk zelfstandig en comfortabel in uw eigen appartement of woning wilt blijven wonen. Als dat minder makkelijk gaat, betekent het niet direct dat u uw woning moet verlaten. De Zorgboog biedt verschillende mogelijkheden voor zorg en ondersteuning thuis. Want met wat ondersteuning, handige hulpmiddelen of enkele gemaksdiensten kunt u vaak prima thuis blijven wonen. En als het ineens wat minder gaat staan onze verpleegkundigen of behandelaren voor u klaar.

Ons werkgebied bestaat uit de gemeenten Helmond, Gemert-Bakel, Laarbeek, Someren, Asten en Deurne. In al deze plaatsen komt u ons tegen.